Dostęp do informacji publicznej

Dostęp do informacji publicznej

Informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Gołuchów jest udostępniana na wniosek zgodnie z ustawą z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej

Termin, sposób i forma udostępnienia informacji publicznej na wniosek:

Udostępnianie informacji na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w powyższym terminie, organ powiadamia w tym terminie o powodach opóźnienia oraz o nowym terminie, w jakim udostępni informację (nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku).

Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje w sposób i w formie zgodnych z wnioskiem, chyba że środki techniczne, którymi dysponuje urząd, uniemożliwiają udostępnienie informacji w sposób i w formie określonych we wniosku. W takiej sytuacji organ powiadamia pisemnie wnioskodawcę o przyczynach braku możliwości udostępnienia informacji zgodnie z wnioskiem i wskazuje, w jaki sposób lub w jakiej formie informacja może być udostępniona niezwłocznie. Jeżeli w terminie 14 dni od powiadomienia wnioskodawca nie złoży wniosku o udostępnienie informacji w sposób lub w formie wskazanych przez organ w powiadomieniu, postępowanie o udostępnienie informacji umarza się.

Po otrzymaniu wniosku o udostępnienie informacji publicznej organ udostępnia informację publiczną lub odmawia jej udostępnienia lub umarza postępowanie w sprawie. Organ może również udzielić informacji, że żądana informacja nie dotyczy spraw publicznych, Urząd nie posiada wnioskowanej informacji lub inne przepisy w sposób odmienny określają zasady dostępu do żądanej informacji.

Odmowa udostępnienia informacji publicznej oraz umorzenie postępowania o udostępnienie informacji publicznej następuje w drodze decyzji. Od decyzji służy odwołanie.

Złożenie wniosku:

Wniosek o udostępnienie informacji publicznej można złożyć:

  • pocztą elektroniczną na adres e-mail: gmina@goluchow.pl
  • w formie dokumentu elektronicznego poprzez e-PUAP:  /vef9te893q/skrytka lub /vef9te893q/SkrytkaESP
  • listownie na adres: Urząd Gminy w Gołuchowie, 63-322 Gołuchów, ul. Lipowa 1
  • osobiście w Biurze Podawczym Urzędu Gminy w Gołuchowie (parter)

Opłaty:

Zasadą jest bezpłatność udostępniania informacji publicznej (art. 7 ust. 2 ustawy), z zastrzeżeniem uregulowań art. 15 ustawy, który przewiduje możliwość wyznaczenia opłaty w przypadku pojawienia się dodatkowych kosztów, zgodnie z Zarządzeniem Nr 322/2017 Wójta Gminy Gołuchów z dnia 16.10.2017 r. w sprawie: wysokości opłat za udostępnienie informacji publicznej.

W przypadku ustalenia dodatkowej opłaty, w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, powiadamia się wnioskodawcę o wysokości opłaty. Udostępnienie informacji zgodnie z wnioskiem następuje po upływie 14 dni od dnia powiadomienia wnioskodawcy, chyba że wnioskodawca dokona w tym terminie zmiany wniosku w zakresie sposobu lub formy udostępnienia informacji albo wycofa wniosek.

W przypadku bezczynności organu wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 13 lipca 2021 07:48
Dokument wprowadzony do BIP przez: Tomasz Marcinkowski
Ilość wyświetleń: 2181
18 marca 2024 11:32 (Łukasz Grześkiewicz) - Zmiana treści zakładki.
13 lipca 2021 07:50 (Tomasz Marcinkowski) - Zmiana treści zakładki.
13 lipca 2021 07:48 (Tomasz Marcinkowski) - Dodanie nowej zakładki.